Ana sayfa Haberler ENKA Pazarlama’da Görev Değişimi; Nadir Akgün Dönemi

ENKA Pazarlama’da Görev Değişimi; Nadir Akgün Dönemi

1956
0
PAYLAŞ

1993 yılında ENKA Pazarlama’ya giren Nadir Akgün, o dönemler ENKA Pazarlama’nın belediye ve il özel idarelerine yönelik satışlarını yürütüyordu. 1994 yılında ENKA Pazarlama’nın özel sektör makine satış departmanında göreve başlayan Akgün, yaklaşık 23 yıldır makine satış departmanında farklı pozisyonlarda görev aldı. Satış Temsilciliği, Müdür Yardımcılığı, Müdür, Direktör Yardımcılığı, Direktör ve son olarak Genel Müdür Yardımcılığı pozisyonlarında görev alan Nadir Akgün, Haziran 2017’de, Genel Müdür olarak görevine başladı. ENKA Pazarlama’nın iki önemli iş kolu olduğunu ve kendi döneminde de bu iş kolları üzerinden çalışmaların devam edeceğini dile getiren Akgün, Hitachi’nin ürün gamından olmayan modellere sahip markalarla çalışmayı istediklerini, bünyelerinde bulunan Dynapac’ın bu özellikte bir marka olduğunu söyledi. Diğer büyük iş makinesi üreticilerinin de yol ekipmanlarını kendi bünyesinde üretmediği bilgisini veren Akgün, yol ekipmanlarının iş makinesi sektörü için önemine vurgu yaparak, bu alandaki ürünlerin sektör için olmazsa olmaz öneme sahip olduğunu belirtti. Bundan sonraki dönemde de ihtiyaç duydukları her ürün gamı ile ilgili gelişmeye açık olduklarını dile getiren Akgün, bu anlamda araştırmalar yapmaya da devam edeceklerini sözlerine ekledi.

35 yıllık dev ortaklık

ENKA Pazarlama’nın ana faaliyet alanı, iş makinesi satışı. Bunun dışında kalan alanlara girme konusunda seçici davranan firma, yine de şimdiye kadar tarım gibi bağımsız bir alana yönelikte yatırımlar gerçekleştirdi. Bu anlamda, iş makinesinden bağımsız alanlara yatırım yapma konusunda şirket kültürüne ve sistematiğine bakarak karar alacaklarını ifade eden Akgün, doğru ve karlı markalarla yapılacak anlaşmalarla farklı sektörlere yönelik yatırımlar yapabileceklerini bildirdi. ENKA Pazarlama’nın iş makinesi alanındaki ana markalarının Hitachi ve Kawasaki, kaldırma ve elleçleme grubunda ise, Tadano ve TCM olduğuna değinen Akgün, firma ile bütünleşmiş bir hal alan bu markaların kendileri için öncelikli olduğunu sözlerine ekledi. Hitachi ile 35 yıllık Türkiye ortaklıklarının pazarda önemli bir noktaya ulaştığını, adetsel bazda ekskavatör pazarının yüzde 17’sine sahip olduklarını dile getiren Akgün, cirosal bazda ise 40 ton ve üzeri paletli ekskavatörler pazarındaki güçlerinden kaynaklı, pazar payının yüzde 20’sinin kendilerine ait olduğunu bildirdi. Yükleyici sınıfında Kawasaki’nin yeni Z6 serisinin pazarda önemli bir yer edindiğini belirten Akgün, “Ben bu yeni seri ilk olarak Türkiye’ye geldiğinde pazar lideri olabileceğimizi söylemiştim. Geldiğimiz noktada bunu yapabileceğimizi ispat ettik. Sadece yükleyici grubunda 200’ün üzerinde makine satışı gerçekleştireceğiz. Ekskavatörde ise, 40 ton ve üzeri segmentte pazar lideri durumundayız” dedi.

ENKA Pazarlama 7 ayda yüzde 30 büyüdü

İthal iş makinesi pazarında 2017’de bir önceki yıla göre, çok daha iyi satış adetleri elde edildi. İlk 7 aylık periyotta bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 30’a yakın büyüyen ENKA Pazarlama, şimdiye kadar 560 adet iş makinesi satışı gerçekleştirdi. Şu anda stoklarında belli modellerden az sayıda makine bulunduğunu, bunlar haricinde gelecek makinelerden bile satış yaptıklarını dile getiren Akgün, gelişmekte olan Türkiye iş makinesi pazarında ithalatçıların önemli bir yer tuttuğunu, yerli üreticilerin ise, yavaş yavaş ürün gamlarını tamamlayarak pazarda hakim olmaya çalıştıklarını ancak, bunun için daha uzun zamana ihtiyaçlarının olduğunu söyledi. Buna rağmen ihracat pazarının büyüdüğünü ifade eden Akgün, yılın kalan bölümünde önemli bir değişim beklemediklerini, bekoloader pazarındaki satışlara da bağlı olarak, yılın yüzde 10 civarında bir büyüme ile kapanacağından emin olduklarını kaydetti.

Forklift pazarı daralıyor

İlk 7 ayda mermer, maden ve proje bazlı olarak iş makinesine talep çok yüksek oldu. Bu durum da makine satışlarını artırdı. İş makinesindeki durum böyle iken, kaldırma ekipmanları pazarında ise bir gerileme söz konusu. Özellikle forklift pazarında bu düşüşün çok daha sert gerçekleştiğine değinen Akgün, forkliftte bir önceki yılın 7 aylık periyoduna göre, 2017’de yüzde 25 oranında daralan pazarın bu durumunda birkaç değişkenin etkili olduğunu söyledi. Akgün, forklift pazarının daralmasında sanayideki kapasite kullanımının düşmesi sonucu talep yaratılamamasının etkili olduğunu, bunun da pazarı olumsuz etkilediğini söyledi.

Kaldırma grubunda yeni departman

ENKA Pazarlama için iş makinesinin yanı sıra, kaldırma ekipmanları grubu da son derece önem taşıyor. Bu alanda Tadano, Hitachi Sumitomo, TCM ve Palfinger gibi 4 önemli markanın temsilciliğini sürdüren firma, pazarda daha iddialı hale gelmeyi amaçlıyor. Bu amaç doğrultusunda Lifting Equipment Department’ı oluşturduklarının bilgisini veren Akgün, bu yeni organizasyon ile pazardan daha fazla pay elde etmeyi hedeflediklerini söyledi. Kaldırma ve istifleme grubu ekipmanlarının iş makinelerinin yanında en fazla kullanılan ürün grubu olduğunu dile getiren Akgün, farklı dinamiklere sahip vinç pazarı için özellikle stok yönetimi noktasında yeni uygulamalarının olacağını sözlerine ekledi. Vinç sektöründe, günümüz şartlarında, uzun vadeli planlama yapılamadığına vurgu yapan Akgün, bu alanda daha güçlü olmak için daha fazla projeye makine desteği vermek zorunda olduklarını belirtti.

“Maden için en hazır firma, ENKA Pazarlama”

ENKA Pazarlama Hitachi markası ile Türkiye pazarının son yıllardaki en fazla maden makinesi satan firması konumunda. Maden sektörünün emtia fiyatları ile parelel bir yapıda olduğunu dile getiren  Akgün, bu nedenden ötürü maden sektörünün kötü bir dönem yaşadığını ancak, bunun geride kalmak üzere olduğunu belirtti. Dünya genelindeki talebin artmasıyla birlikte madencilik sektörünün de büyümeye geçeceğini ifade eden Akgün, “Maden sektörüne makine desteği sunan tüm markalar bu dönemde ciddi sıkıntılar yaşadı. Hitachi de bu firmalar arasında yer alıyor. Ancak sorun bitme noktasına geldi. Bu bahsettiğim kriz Türkiye’deki madenleri de etkiledi. Hatta mermer sektöründe buna benzer sorunlar, bu yıl nispeten geride kalmışa benziyor” dedi. Maden sektörüne hizmet vermenin inşaat sektöründeki firmalara hizmet vermekten çok daha zor olduğunu dile getiren Akgün, ENKA Pazarlama olarak bu konuda en hazır firmaların başında yer aldıklarını ve sektörde hareketliliğin başlanmasıyla birlikte sorun yaşamadan bu alana odaklanacaklarını kaydetti.

 

ENKA Pazarlama’da Yeni Dönem

23 yıldır ENKA pazarlama’nın iş makinası satış kanadında farklı görevler üstlenen Nadir Akgün, Haziran 2017 itibariyle, Genel Müdür görevine getirildi. İyi bir yıl geçirdiklerini ve ilk 7 aylık süre içinde, iş makinesi sektöründe yüzde 30’a yakın oranda büyüme gösteren ENKA Pazarlama, forklift ürün grubunda ise pazardan kaynaklı olarak yüzde 10’dan fazla bir gerileme yaşadı. 

 

Büyüme Oranı

%30 + / –

ENKA Pazarlama yılın ilk 7 ayında iş makinesi satış alanında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 civarında büyüdü. 

Toplam Makine Satış

560+

Hitachi ve Kawasaki markaları ile iş makinesi pazarında yer alan ENKA Pazarlama, bu yılın ilk 7 ayında toplamda 560 adet makine sattı.

Yıl Sonu Büyüme Tahmini

%10 +

İMDER üyelerinin bir önceki yıla göre büyüme rakamları açıkladığı iş makineleri sektöründe Nadir Akgün yıl sonunda bir önceki yıla göre yüzde 10 büyüme beklediğini açıkladı. 

 

Nadir Akgün Ne dedi?

Hitachi ve Kawasaki ortaklığı: “ENKA Pazarlama, Hitachi ve Kawasaki  ile 35 yıldır devam eden bir ortaklığa sahip. Gelinen noktada yükleyici ve paletli ekskavatör pazarlarında adetsel bazda ilk iki sıradan birine sahibiz. 40 ton ve üzeri pazarda ise, kuşkusuz pazarın en fazla satan markası, Hitachi.”

İş makineleri pazarı: “2017 yılı planları yapılırken çok temkinli hareket ettik. Sadece biz değil, İMDER üyesi tüm firmalar için bu durum geçerli. Çok makine sipariş edip elimizde kalır mı? diye düşündük. Buna rağmen 2017 yılının siparişlerini, Hitachi ve Kawasaki’deki yeni modellere güvenerek, biraz fazla verdik. Ancak yılın geride kalan 7 aylık periyodu o kadar iyi geçti ki, siparişlerimiz yetersiz durumda. Bunda tabi ki hayata geçirilen dünya standartlarındaki projelerin ve maden sektörünün önemli etkisi bulunuyor.”

Kaldırma grubu ekipmanları: “İş makinesi ile birlikte ENKA Pazarlama’nın en fazla önem verdiği pazar kuşkusuz kaldırma ekipmanları. Bu alanda elimizde 4 tane değerli marka bulunuyor. ENKA Pazarlama olarak, bu alanda yeni bir düzenlemeye gittik ve bu 4 markayı Lifting Equipment Departmant çatısı altında topladık. Bu alanda daha iddialı bir konuma gelmek istiyoruz.”

 

PAYLAŞ

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here