Ana sayfa Haberler “Kıvrak ve güçlü: Kawasaki Z7”

“Kıvrak ve güçlü: Kawasaki Z7”

1737
0
PAYLAŞ

Marmara Adası’nda blok halinde dolomit taşı çıkartan Plato Mermer, yılda 20 bin ton üretim gerçekleştiriyor. Yoğun, zorlu ve yıpratıcı bir ortamda ağır işlerin üstesinden gelmek için Kawasaki 115 Z7 ve 95 Z7 model yükleyici kullanan firma, yeni yatırımlarında da ENKA Pazarlama ile çalışmayı planlıyor.

Marmara Adası, Türkiye’de mermer üretiminin başladığı en eski bölgelerden biri. Taşın kalitesinin yanı sıra nadir bulunan türleri içinde barındırıyor olması, adayı halen daha yatırımcılar için gözde bölgelerden biri haline getiriyor. 1990’lı yıllardan bu yana adada faaliyetlerini sürdüren ve doğal taş ihracatı, ithalatı, üretim ve proje uygulama işleri gerçekleştirmek amacı ile kurulmuş olan Plato Mermer, kendi ocaklarından çıkarmış olduğu ürünleri, blok, plaka ve ebatlı ürün olarak piyasaya sunuyor. Yoğun olarak Çin’e blok satışı gerçekleştiren firma, iç piyasa için de ürün veriyor. Plato Mermer’inkurucusu olan Cüneyt Kolçak, aslında bir diş hekimi. Ancak iş makinelerine ve madenciliğe olan ilgisinden dolayı ilk olarak 1987 yılında kömür madenciliği yapmaya başlamış. Kolçak, “Mesleğim diş hekimliği ancak iş makinelerine karşı özel bir ilgim var. Bu nedenle ilk olarak kömür ocağı işletmeciliği yapmaya başladım. Orada elde ettiğim tecrübelerle bu sefer mermer sektörüne yöneldim ve ilk olarak 1991 yılında Marmara Adasın’da çalışmaya başladım” dedi. Şu anda Plato Mermer adı ile faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Kolçak, “Marmara adasında çok uzun yıllardır çalışıyoruz. Plato Mermer ismi ile ilk olarak 2002 yılında üretime başladık ancak istediğimiz noktaya gelmemiz 2007 yılına kadar sürdü. Şu anda hedeflediğimiz kalite ve kapasitede blok mermer çıkartmaya devam ediyoruz” dedi.

Nadir bulunan taş, dolomit

Marmara Adası’nda bulunan mermer ocaklarında yoğun olarak dolomit taşı çıkarttıklarını belirten Kolçak, dolomitin oldukça değerli ve nadir bulunan bir taş olduğuna dikkat çekti. Dolomiti çıkartmanın zor olduğunu ve çalışırken çok hassas davranılması gerektiğini ifade eden Kolçak, “Dolomit, üretimi oldukça sıkıntılı olan bir taş aslında. Diğer tüm taşlara nazaran çok hassas bir yapısı bulunuyor. Bu da şu anlama geliyor; taşı çıkartırken normalden çok daha hassas ve yavaş çalışmanız gerekiyor” dedi. Dolomit taşının ayrıca cam üretiminde de kullanıldığını hatırlatan Kolçak, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Kısacası taşı sağlam bir şekilde çıkarmak oldukça ciddi emek harcamamıza neden oluyor. Fakat taşın rengi gerçekten de muhteşem. Bütün bu emeğe değiyor. Zaten değerli olmasının sebebi de bu.” Dolomitin Marmara Adası’na özgü bir taş olduğunu ve her yerde kolay bulunmadığını da ifade eden Kolçak, “Eskiden, üretimin bu kadar yoğun olmadığı dönemlerde, adanın yerli mozaikçileri dolomit taşını kompresörle çıkartıp kullanıyorlardı. Tabii makineleşme ile birlikte üretimin kolaylaşması, günümüzde ki halini de almasını sağladı” dedi. Ağırlıklı olarak blok üretimi yaptıklarını ve çıkan taşların neredeyse tamamını Çin’e gönderdiklerini ifade eden Kolçak, taşın işlenmesi konusunda herhangi bir çalışma yapmadıklarını belirterek, sözlerini şu şekilde sürdürdü, “Sonuçta taşı işlemek başka bir iş. Onun da çok daha farklı zorlukları var. O işi gerçekten iyi bilen kişilerin yapması gerekiyor. Bu nedenle biz sadece iyi bildiğimiz işi yapıyoruz, yani blok halinde çıkartıyoruz.”

Sektör hareketliliğini koruyor

Yılda yaklaşık olarak 20 bin ton üretim yaptıklarını, bu rakamın içerisinde çıkan molozun da dahil olduğunu ifade eden Kolçak,“Çıkarttığımız taşı kalitesine göre sınıflandırıyoruz elbette. Birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf taşlar var ve hepsinin alıcısı farklılaşabiliyor. Taşın kalitesi, fiyatını da belirliyor elbette. Bir yıllık süreç içerisinde 10 bin ton civarında blok mermer çıkartabiliyorsak, bir o kadar da moloz çıkmış oluyor. Yılda da 20 bin ton civarında üretim yapmış oluyoruz” dedi. Mermer sektörünün hareketliliğini koruduğunu ancak bazı taş gruplarında, eskiye oranla fiyatlarında düşüş yaşandığını belirten Kolçak, “Bir dönem Çin’de yaşanan yasal değişiklikler, kısa süreli de olsa piyasayı etkiledi. Ancak şu anda piyasa yine hareketli. Tabii eski hareketliliği yok diyebiliriz ancak durgun olarak nitelendirmek de yanlış olur. Bazı taş gruplarında çok fazla üretim söz konusu olduğu için, fiyatlarında düşüş yaşandı, bu da durgunluk yaratmış olabilir” şeklinde konuştu.

“Uzun yıllardır Hitachi ile çalışıyoruz”

Mermer gibi zorlu bir üretimin en önemli noktasının, makine tercihi olduğunu belirten Kolçak, ekskavatör grubunda çok uzun yıllardır ENKA Pazarlama ile çalıştıklarını belirtti. Hitachi ekskavatörlerinin mermer gibi zorlu çalışma koşullarında çok dayanıklı olduğunu ve az arıza yaparak işlerinin aksamadığını devam etmelerini sağladığını hatırlatan Kolçak, “Ekskavatör grubunda çok uzun yıllardır Hitachi ile çalışıyoruz. Hem çok güçlü hem de çok dayanıklı bir makine. Ayrıca ENKA’nın servis yetkililerinin de makineye çok iyi bakması, ömrünü de uzatıyor” dedi. Makine seçimi yaparken birçok kriteri değerlendirdiklerini ve yakıt giderlerinin yanı sıra makinenin kalitesinin de önemli olduğunu ifade eden Kolçak, ayrıca satış sonrası servis hizmetlerinin makine seçimlerinde çok önemli olduğuna dikkat çekti.

“Dev ama kıvrak: Kawasaki 115 Z7”

Yükleyici konusunda farklı markalarla çalıştıklarını ve istedikleri verimi alamadıklarını, ancak Kawasaki’nin yeni serisinden son derece memnun kaldıklarını hatırlatan Kolçak, yükleyici konusu ile ilgili olarak şunları söyledi: “Kawasaki’nin yakın zamanda ciddi revizyonlar yapması, özellikle motorda Isuzu’ya geçmesi çok büyük bir fark yaratmasını sağladı” dedi. Şu an makine parklarında bir adet Kawasaki 115 Z7 ve iki adet Kawasaki 95 Z7 modellerinin bulunduğunu ve makinelerden son derece memnun olduklarını kaydeden Kolçak, “Mesela 115 Z7, cüsseli ve büyük bir makine ama şantiye içerisinde çok kıvrak hareket etme kabiliyeti var. Bu bize çok büyük bir kolaylık sağlıyor. Kendi klasmanına göre çok hareketli bir makine. Kawasaki 95 Z7’nin girdiği yerlere girebiliyor ve onun gibi hareket edebiliyor” dedi. Kawasaki’nin yeni serilerinde çok değişiklik gerçekleştirdiğini ve özellikle yakıt tüketimi konusunda eskiye oranla ciddi tasarruflar sağlandığını belirten Kolçak, “Kawasaki, yeni seride tasarımın yanı sıra yakıt konusunda ciddi bir geliştirme yapmış. Eski makinelerine oranla çok ciddi bir yakıt tasarrufu söz konusu” dedi. Yakın zamanda yine makine yatırımı yapmayı planladıklarını da hatırlatan Kolçak, bir adet Kawasaki 115 Z7 almayı düşündüklerini belirtti.

Servis hizmetinin önemi

Adada mermer gibi zorlu bir üretim yapıyor olmanın farklı zorlukları olduğunu ancak en önemli konunun, hızlı servis olduğuna dikkat çeken Kolçak, ENKA Pazarlama’nın bu konuda oldukça başarılı bir hizmet anlayışına sahip olduğuna dikkat çekti. Makine seçimi yaparken birçok kriteri değerlendirdiklerini ancak servis hizmetinin, makinenin kalitesi kadar önemli olduğuna vurgu yapan Kolçak, “Makine herhangi bir arıza yaptığında, servisin hızlı ve doğru müdahale etmesi gerekir. Ayrıca yedek parça konusunda da sorun yaşamamak çok önemli. Biz uzun yıllardır ENKA Pazarlama ile çalışıyoruz ve bu konuda şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadık. Hatta şunu da çok rahat söyleyebilirim ki bir makinenin arkasında ENKA Pazarlama varsa, arıza ya da yedek parça konusunda hiçbir zaman sorun yaşamazsınız” dedi. Makinelerde oluşan arıza karşısında, yetkili servislerin çok hızlı müdahale ettiğini ve bu sayede işlerde herhangi bir aksama yaşanmadığını kaydeden Kolçak, “Sadece müdahale de değil. ENKA Pazarlama’nın şeffaf bir çalışma sistemi var. Mesela alacağınız yedek parçanın stok durumu, nerede olduğu, ne zaman size ulaştırılacağı, fiyatı ve gerekli her türlü bilgiye hemen ulaşabiliyorsunuz. Şu tarihte ulaşır dedikleri bir parçanın bir kere bile geciktiğini hatırlamıyorum” dedi.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here